ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ

Детального плану території в межах вулиць Холостякова адмірала, 71, Верхньоторгова  у м. Ізмаїл Ізмаїльського району Одеської області.

1. ЗАМОВНИК СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ.

Замовник: Виконавчий комітет Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області, згідно до рішення Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області «Про розроблення проекту детального плану території в  межах вулиць Холостякова адмірала, 71, Верхньоторгова у м. Ізмаїл Ізмаїльського району Одеської області» № 2585-VIII від 04.08.2023.

Функції замовника розроблення проекту детального плану території в межах вулиць Холостякова адмірала, 71, Верхньоторгова у м. Ізмаїл Ізмаїльського району Одеської області передані управлінню містобудування та архітектури Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області, згідно рішення виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області від 20.10.2023 № 704.

Юридична адреса: 68600, м. Ізмаїл, Ізмаїльський район Одеської області,

просп. Незалежності, 62

Тел.(04841)75250, е-mail: arh@izmail.odessa.gov.ua.

2. ВИД ТА ОСНОВНІ ЦІЛІ ДОКУМЕНТА ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ, ЙОГО ЗВ’ЯЗОК З ІНШИМИ ДОКУМЕНТАМИ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ.

Детальний план є містобудівною документацією місцевого рівня, яка розробляється відповідно до вимог ст.19 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності». Проект детального плану території в межах вулиць Холостякова адмірала, 71, Верхньоторгова у м. Ізмаїл Ізмаїльського району Одеської області розробляється на підставі рішення Ізмаїльської міської ради № 657-VIII від 26.03.2021. «Про розроблення проекту детального плану території в межах вулиць Холостякова адмірала, 71, Верхньоторгова у м. Ізмаїл Ізмаїльського району Одеської області».

Детальний план розробляється з метою уточнення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації частини території (кварталу садибної та громадської малоповерхової забудови), зміни цільового призначення сформованих земельних ділянок, які знаходяться у приватній власності:  по вул. Холостякова адмірала, 71, кад. № 5110600000:01:025:0127, по вул. Верхньоторгова, 40-а кад. № 5110600000:01:025:0135, по вул. Верхньоторгова, 40-б кад. № 5110600000:01:025:0136 у м. Ізмаїл Одеської області, з «для розміщення та обслуговування іншої  громадської забудови» на «будівництво на обслуговування житлового будинку господарських будівель та споруд (садибна забудова)», озеленення та благоустрою, визначення містобудівних умов та обмежень на проектування об’єктів будівництва.

Детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території, визначення меж та правового режиму всіх режимоутворюючих об’єктів та всіх обмежень у використанні земель у т.ч. охоронних та санітарно-захисних зон та стає невід’ємної складовою Генерального плану м. Ізмаїл. Генеральний план м. Ізмаїл, затверджений рішенням Ізмаїльської міської ради від 10.09.1998 р. №59-XXIII, є діючим та актуалізований рішенням Ізмаїльської міської ради від 26.04.2013  №2876-VI.

3. ТЕ, ЯКОЮ МІРОЮ ДОКУМЕНТ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ
ВИЗНАЧАЄ УМОВИ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ВИДІВ ДІЯЛЬНОСТІ АБО ОБ’ЄКТІВ, ЩОДО ЯКИХ ЗАКОНОДАВСТВОМ ПЕРЕДБАЧЕНО ЗДІЙСНЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ОЦІНКИ ВПЛИВУ НА ДОВКІЛЛЯ (У ТОМУ ЧИСЛІ ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ, РОЗ-МІРУ, ПОТУЖНОСТІ АБО РОЗМІЩЕННЯ РЕСУРСІВ).

      Відповідно до пункту 4 частини першої статті 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» Детальний план території визначає:

1) принципи планувально-просторової організації забудови;

2) червоні лінії та лінії регулювання забудови;

3) функціональне призначення, режим та параметри забудови однієї чи декількох земельних ділянок, розподіл територій згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами;

4) містобудівні умови та обмеження (у разі відсутності плану зонування території) або уточнення містобудівних умов та обмежень згідно із планом зонування території;

5) потребу в підприємствах і закладах обслуговування населення, місце їх розташування;

6) доцільність, обсяги, послідовність реконструкції забудови;

7) черговість та обсяги інженерної підготовки території;

8) систему інженерних мереж;

9) порядок організації транспортного і пішохідного руху;

10) порядок комплексного благоустрою та озеленення, потребу у формуванні екомережі.

На території ДПТ в межах вулиць Холостякова адмірала, 71, Верхньоторгова розміщені: нежитлова будівля громадського призначення –адмінбудівля (кол. дитячий дошкільний заклад), яка межує з садибною житловою малоповерховою забудовою, зелені насадження загального користування, вулиці, дороги, тротуари. Адмінбудівля реконструюється під житловий будинок садибного типу. Уточнюються положення Генерального плану м. Ізмаїл в частині розміщення об`єктів житлової забудови, в межах однієї функціональної зони. На території, прилеглої до ДПТ розміщені: житлові вулиці – вулиця Холостякова адмірала, вулиця Верхньоторгова з громадською та житловою мало та багатоповерховою забудовою, та вул. Осипенко з громадською та житловою забудовою.

Призначення існуючих та проектованих об’єктів не передбачає реалізацію видів діяльності (або які містять види діяльності та об’єкти), щодо яких законодавством передбачене здійснення процедури оцінки впливу на довкілля відповідно до ст.3 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля», або які вимагають оцінки, зважаючи на ймовірні наслідки для територій та об’єктів природно-заповідного фонду та екологічні мережі (далі – території з природоохоронним статусом),  з враховуванням переліку складових структурних елементів екомережі, який визначений статтею 5 Закону України “Про екологічну мережу України”.

Відповідно до статті 2 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», даний документ державного планування  – проект ДПТ в межах вулиць Холостякова адмірала, 71, Верхньоторгова у м. Ізмаїл Ізмаїльського району Одеської області не підлягає СЕО.

4. ЙМОВІРНІ  НАСЛІДКИ.

    Реалізація проекту ДПТ не несе  ймовірних наслідків для довкілля, у тому числі для населення відповідно:

– для територій з природоохоронним статусом, об’єктів природно-заповідного фонду

 Територія ДПТ віддалена від об’єктів природо-заповідного та природоохоронного фонду на біля 5,0 км, вплив на території та об’єкти природно-заповідного фонду не прогнозується;

– екологічної мережі, Смарагдової мережі

Територія ДПТ віддалена від об’єктів екологічної мережі, Смарагдової мережі

– транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

Зважаючи на географічне положення території, на яких запланована реалізація заходів транскордонні наслідки для довкілля у тому числі для здоров’я населення  відсутні.

  –  для довкілля, у тому числі для населення: сфера містобудівного освоєння:  

1. Житлове будівництво   опис факторів впливу:

–  ймовірне підвищення рівнів хімічного забруднення повітря за рахунок збільшення кількості автомобільного транспорту:  прогнозується значне зменшення кількості транспорту для обслуговування проектованої садибної забудови  порівняно з експлуатацією існуючої адміністративної будівлі;

 – ймовірне підвищення рівнів акустичного дискомфорту за рахунок збільшення кількості автомобільного транспорту : порівняно з експлуатацією адміністративної будівлі для проектованої садибної забудови прогнозується зменшення кількості транспорту;

–  ризик забруднення горизонтів підземних вод у разі облаштування індивідуальних водозабірних споруд:  передбачається підключення  до існуючих міських мереж водовідведення;

–  забруднення ґрунтових вод у разі надмірного використання добрив і хімічних засобів захисту рослин: експлуатація проектованих присадибних земельних ділянок не передбачають надмірного забруднення грунтових вод,  передбачається  застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;

–  ризики хімічного та механічного забруднення ґрунтів у разі накопичення побутових відходів на присадибних ділянках: побутові відходи на присадибних ділянках утилізуються на виносяться на  мусорозбиральний майданчик по вул. Холостякова адмірала;

 –  відсоток озеленених територій: збільшення озеленіння за рахунок організації озеленіння багаторічними рослинами присадибних ділянок та прилеглих територій загального користування по вул. Холостякова адмірала та

вул. Верхньоторгова, ліквідація тимчасових автостоянок на цих територіях.

2.Розвиток вулично-дорожньої мережі та модернізація інженерної

   інфраструктури     Опис факторів впливу:

– порушення ґрунтів під час будівництва капітальних споруд і комунікацій та дорожньо-транспортного будівництва: при будівництві (реконструкції) нежитлової будівлі (адмінбудівлі) під житловий будинок садибного типу не передбачається порушення ґрунтів, комунікацій та дорожньо-транспортної мережі, виконується благоустрій та озеленіння територій;
       –  ймовірне підвищення рівнів хімічного забруднення повітря за рахунок збільшення кількості автомобільного транспорту: порівняно з експлуатацією адміністративної будівлі, для проектованої садибної забудови прогнозується значне зменшення кількості транспорту;

– ймовірне підвищення рівнів акустичного дискомфорту за рахунок збільшення кількості автомобільного транспорту: порівняно з експлуатацією адміністративної будівлі, для проектованої садибної забудови прогнозується значне зменшення кількості транспорту;
       – створення зони акустичного дискомфорту від залізниці:  зони акустичного дискомфорту від залізниці відсутні, до найближчої залізниці  біля 1250м (припортова залізниця);
       –  забруднення вод і порушення прибережних біоценозів та біотопів під час будівництва мостового переходу: відсутнє

Ймовірні значні негативні наслідкиПомірні негативні наслідкиВідсутність негативних наслідків або позитивні наслідки

5. ВИПРАВДАНІ АЛЬТЕРНАТИВИ, ЯКІ НЕОБХІДНО РОЗГЛЯНУТИ, У ТОМУ ЧИСЛІ ЯКЩО ДОКУМЕНТ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ НЕ БУДЕ ЗАТВЕРДЖЕНО.

       Розроблення проекту ДПТ виконується відповідно до діючої нормативно-правової бази та передбачає його затвердження, відповідно до вимог ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядку  розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації,, затвердженого  постановою КМУ № 926 від 01.09.2021.

     Реалізація затвердженого проекту детального плану території в межах вулиць Холостякова адмірала, 71, Верхньоторгова у м. Ізмаїл Ізмаїльського району Одеської області приведе до поліпшення екологічних умов даної території.

6. ДОСЛІДЖЕННЯ, ЯКІ НЕОБХІДНО ПРОВЕСТИ, МЕТОДИ І КРИТЕРІЇ, ЩО ВИКОРИСТОВУВАТИМУТЬСЯ ПІД ЧАС СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ.

У зв`язку з нездійсненням СЕО проекту ДПТ немає необхідності в проведені спеціальних досліджень. Відповідно до фокусування процесу розроблення ДПТ на землекористуванні та зонуванні, дослідження, необхідні для здійснення СЕО, мають стосуватися наслідків реалізації МД, а не наслідків будівництва конкретних будівель або споруд, які можуть бути запропоновані після затвердження ДПТ.

7. ЗАХОДИ, ЯКІ ПЕРЕДБАЧАЄТЬСЯ РОЗГЛЯНУТИ ДЛЯ ЗАПОБІГАННЯ, ЗМЕНШЕННЯ ТА ПОМ’ЯКШЕННЯ НЕГАТИВНИХ НАСЛІДКІВ ВИКОНАННЯ ДОКУМЕНТА ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ.

При здійсненні планованої діяльності у відповідності до вимог статті 24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров’я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів були розглянути ймовірні наслідки для довкілля  (розд. 4) тому  необхідності розроблення заходи спрямованих на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на здоров’я населення не має.

 Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища при розміщенні, проектуванні, будівництві, введенні в експлуатації, експлуатації, консервації, споруд та інших об’єктів.

Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:

а) раціонального і економічного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;

б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;  

в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;

г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;

д) збереження території та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;

е)здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб.

– заходи пожежної безпеки відповідно до нормативних вимог ДБН В.1.1-7:2016 «Пожежна безпека об’єктів будівництва».

8.  ПРОПОЗИЦІЇ  ЩОДО  СТРУКТУРИ  ТА  ЗМІСТУ  ПРО  СТРАТЕГІЧНУ  ЕКОЛОГІЧНУ  ОЦІНКУ

У зв`язку з нездійсненням СЕО проекту ДПТ звіт про СЕО не розробляється.

З огляду на  те що призначення існуючих та проектованих об’єктів не передбачає реалізацію видів діяльності (або які містять види діяльності та об’єкти), щодо яких законодавством передбачене здійснення процедури оцінки впливу на довкілля відповідно до ст.3 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля», або які вимагають оцінки, зважаючи на ймовірні наслідки для територій та об’єктів природно-заповідного фонду та екологічні мережі (далі – території з природоохоронним статусом),  з ураховуванням переліку складових структурних елементів екомережі, який визначений статтею 5 Закону України “Про екологічну мережу України” та відповідно до статті 2 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», документ державного планування  – проект ДПТ в межах вулиць Холостякова адмірала, 71, Верхньоторгова у м. Ізмаїл Ізмаїльського району Одеської області не підлягає СЕО.

9.  ОРГАН, ДО ЯКОГО ПОДАЮТЬСЯ ЗАУВАЖЕННЯ І ПРОПОЗИЦІЇ, ТА СТРОКИ ЇХ ПОДАННЯ

Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки детального плану території в межах вулиць Холостякова адмірала, 71, Верхньоторгова у м. Ізмаїл Ізмаїльського району Одеської області подаються до управління містобудування та архітектури Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області за адресою: 68600, Одеська обл., Ізмаїльський район м. Ізмаїл, просп. Незалежності, 62 та на e-mail: arh@izmail.odessa.gov.ua. 

Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки детального плану території в межах вулиць Холостякова адмірала, 71, Верхньоторгова в м. Ізмаїл Ізмаїльського району Одеської області буде розміщена на офіційному сайті Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області – izmailmr.od.gov.ua, та у приміщенні управління містобудування та архітектури за адресою: м. Ізмаїл, Ізмаїльський район Одеської області, просп. Незалежності, 62 каб. 405.

Відповідальна особа: начальник управління містобудування та архітектури Ізмаїльської міської ради  Ізмаїльського району Одеської області Кагал Лариса Альбертівна тел.(04841)75250, e-mail: arh@izmail.odessa.gov.ua.

Строк подання зауважень і пропозицій становить 10 днів з дня  оприлюднення, тобто з 16.05.2024 до 25.05.2024.

Виконавчий комітет Ізмаїльської міської ради

Ізмаїльського району Одеської області