ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО “ДУНАЙСУДНОРЕМОНТ” (ПрАТ “ДСР”) |
(найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові
Код ЄДРПОУ – 35855645 |
фізичної особи – підприємця, ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті)
інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
1. Інформація про суб’єкта господарювання
Юридична адреса: 68607, Одеська обл., Ізмаїльський р-н, місто Ізмаїл, вул. Судноремонтників, будинок 1; тел.: +38(048)-414-85-72 |
(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи – підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону)
2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи[*].
Планована діяльність, її характеристика. Планована діяльність полягає у реконструкції та розширенні технологічної бази ПрАТ «ДСР», перепрофілюванні та облаштуванні перевантажувального терміналу за адресою: 68607, Одеська обл., Ізмаїльський р-н, місто Ізмаїл, вул. Судноремонтників, будинок 1. Технічна альтернатива 1.ПрАТ «ДСР» являє собою судноремонтне підприємство. Передбачено проведення реконструкції, яка полягатиме в розширенні технологічної бази підприємства та облаштуванні перевантажувального терміналу.Перевантаження вантажів в експортно-імпортних напрямках здійснюватиметься на існуючих причалах підприємства.
Технічна альтернатива 2.
Не розглядається. Технічною альтернативою 2 є відмова від реалізації планованої діяльності, а саме від облаштування перевантажувального терміналу, і повернення до існуючого напрямку роботи підприємства – судноремонтного. Таке рішення є недоцільним, враховуючи нагальну необхідність здійснення вантажообігу саме через р. Дунай, і наявність у ПрАТ «ДСР» технічної можливості забезпечувати такий вантажообіг.
3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.
Провадження планованої діяльності буде здійснюватися на земельних ділянках в межах м. Ізмаїл Ізмаїльської міської територіальної громади Одеської області, що належать ПрАТ «ДСР» на правах оренди.
ПрАТ «ДСР» має в користуванні земельні ділянки, що розміщуються за адресою: 68607, Одеська обл., Ізмаїльський р-н, місто Ізмаїл, вул. Судноремонтників, будинок 1:
- земельна ділянка площею 31,0745 га, кадастровий номер 5110600000:01:031:0189;
– земельна ділянка площею 0,7201 га, кадастровий номер 5110600000:01:031:0219;
– земельна ділянка площею 3,4818 га, кадастровий номер 5110600000:01:031:0220;
Цільове призначення земельних ділянок: для розміщення та експлуатації будівель і споруд морського транспорту (існуючий майновий комплекс – судноремонтного заводу).
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.
У зв’язку з тим, що планова діяльність передбачається на території існуючого підприємства, територіальна альтернатива не розглядається.
4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності
Вплив на соціальне середовище носить позитивний аспект. Найбільш важливим із соціально-економічних факторів є забезпечення вантажообігу України по р. Дунай в експортно-імпортному напрямку, забезпечення робочими місцями місцевого працездатного населення та можливість поповнення місцевого бюджету.
5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо)
ПрАТ «ДСР» являє собою судноремонтне підприємство. Реконструкція полягатиме у монтажі обладнання, необхідного для функціонування перевантажувального терміналу.
На земельних ділянках, якими ПрАТ «ДСР» користується на правах оренди, знаходиться майновий комплекс, який належить підприємству на праві власності. Планований максимальний річний обсяг перевантаження вантажів становитиме:- в експортному напрямку – 4,5 млн. т;- в імпортному напрямку – 1,5 млн.т.
Режим роботи судноремонтного заводу (понеділок-п`ятниця з 08:00 до 17:00), режим роботи перевантажувального терміналу (цілодобово).
Під час провадження планованої діяльності підприємство дотримуватиметься РТК, що розробляються для кожного виду вантажу. Варіанти виконання робіт:
- Автомашина-судно;
- Автомашина-склад;
- Судно-судно;
- Вагон-склад;
- Вагон-судно;
- Залізнична цистерна – танк судна;
- Танк судна – залізнична цистерна;
- Автомобільна цистерна – танк судна;
- Танк судна – автомобільна цистерна.
Передбачається здійснювати перевантаження вантажів:
- зернові та технічні культури, каолін, олія соняшникова (без зберігання) на експорт;
- скло пакетоване, мармурова крихта, сода (у біг-бегах), пропан/бутан, дизельне паливо, гуманітарна допомога, генератори, добрива (у біг-бегах, без зберігання), гіпс (у біг-бегах) на імпорт.
Перевантаження вантажів із використанням залізниці передбачене на відстані більше 2 км від території підприємства.
Зерно та мармурова крихта зберігаються у критих складах. Дизельне паливо одразу закачується з судна у автоцистерни та вивозиться з території підприємства.
Потреби планованої діяльності в ресурсах:
- Електроенергія – за договором про постачання електричної енергії (договором приєднання) за рахунок власних трансформаторних підстанцій, сумарна максимальна потужність 5500 МВт.
- Водопостачання та водовідведення – централізоване за договором.
- Опалення – за рахунок електрообладнання.
6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1
– при провадженні планованої діяльності необхідно дотримуватись нормативів екологічної безпеки;
– по забрудненню атмосферного повітря – граничнодопустимий викид забруднюючих речовин від стаціонарних джерел викидів, граничнодопустимі концентрації забруднюючих речовин в атмосферному повітрі населених пунктів;
– по ґрунту, поверхневим та підземним водам – відсутність на них інтенсивного прямого впливу;
– розробка й здійснення заходів щодо запобігання можливим аваріям, а також ліквідації їх можливих шкідливих екологічних наслідків;
– дотримання санітарних вимог;
– дотримання нормативів вібраційного та шумового навантаження на людину;
– забезпечення санітарних вимог при експлуатації.
щодо технічної альтернативи 2 Те ж саме, що по технічній альтернативі №1.
щодо територіальної альтернативи 1 – дотримання цільового призначення земельних ділянок;- дотримання містобудівних умов та обмежень;- дотримання розмірів санітарно-захисних зон;- дотримання протипожежних розривів між будівлями та спорудами.
щодо територіальної альтернативи 2 Не розглядається.
7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1
Процеси перевантаження здійснюватимуться на території та причалах діючого підприємства.
Еколого-інженерна підготовка, заходи по захисту території були виконані на стадії будівництва причалів. Тому при організації процесів перевантаження питання інженерної підготовки, захисту території не розглядались.
щодо технічної альтернативи 2
Не розглядається, оскільки Технічна альтернатива 1 є оптимальним варіантом для вирішення потреб господарської діяльності.
щодо територіальної альтернативи 1 Провадження планованої діяльності планується в межах земельних ділянок, які належать ПрАТ «ДСР» на правах оренди. Еколого-інженерна підготовка не передбачена.
щодо територіальної альтернативи 2 Не розглядається. 8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
щодо технічної та територіальної альтернативи 1
- на повітряне середовище – викиди забруднюючих речовин;
- на мікроклімат – вплив не суттєвий;
- на водне середовище – вплив не суттєвий, за рахунок осідання пилу вантажів;
- на техногенне середовище – утворення виробничих відходів;
- на соціальне середовище – підвищення зайнятості місцевого населення, зростання відрахувань у місцевий та обласний бюджети;
- на рослинний та тваринний світ – викиди забруднюючих речовин, шумовий вплив;
- на ґрунт – вплив не суттєвий.
щодо технічної та територіальної альтернативи 2 Те ж саме, що по технічній альтернативі №1, оскільки технічною альтернативою 2 є відмова від реалізації планованої діяльності, а саме від облаштування перевантажувального терміналу, і повернення до існуючого напрямку роботи підприємства – судноремонтного.
9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”) Планована діяльність відноситься до другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля, а саме п. 10 частини 3 статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”.
10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав) Підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля немає.
11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з ОВД у відповідності із ст.6 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» №2059-VIII від 29 травня 2017 року, а саме: геологічне середовище, природне середовище, поверхневі та підземні води, ґрунти, ландшафт, рослинний та тваринний світ, соціальне та техногенне середовище.В звіті з оцінки впливу на довкілля планується привести розрахунки: обсягів викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря при експлуатації об’єктів підприємства; розсіювання забруднюючих речовин в атмосферному повітрі з використанням програмного забезпечення “ЕОЛ+”; обсягів утворення відходів першого – четвертого класів небезпеки; рівнів акустичного, вібраційного тиску; рівнів канцерогенного, неканцерогенного, соціального ризиків на здоров’я персоналу підприємства, населення в районі розташування ПрАТ «ДСР». До звіту з оцінки впливу на довкілля будуть включені з достатньою деталізацією наступні планові показники:- опис місця провадження планованої діяльності та цілі планованої діяльності; опис основних характеристик планованої діяльності; опис поточного стану довкілля та факторів довкілля; оцінка впливу на геологічне середовище, атмосферне повітря, поверхневі та підземні води, ґрунти, рослинний та тваринний світ, техногенне середовище, соціальне середовище;- опис передбачених заходів, спрямованих на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на довкілля, компенсаційних заходів;- зауваження та пропозиції, які надійдуть в результаті громадських обговорень.
12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”.
Оцінка впливу на довкілля – це процедура, що передбачає:
– підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;
– проведення громадського обговорення планованої діяльності;
– аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;
– надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
– врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.
13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля
Протягом 20 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
14. Рішення про провадження планованої діяльності
Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде:
– відповідно до частини 3 статті 11 Закону України « Про оцінку впливу на довкілля» – висновок з оцінки впливу на довкілля, у якому визначено допустимість провадження планованої діяльності, вважається рішенням про провадження планованої діяльності.
15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до
Департамент екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації, вул. Канатна, 83, м. Одеса, 65007; тел. (048) 728-34-58, 728-35-05, е-mail: ecolog@od.gov.ua. Контактна особа – Відділ оцінки впливу на довкілля, земельних ресурсів, біоресурсів та заповідної справи. |
(найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа)
[*] Суб’єкт господарювання має право розглядати більше технічних та територіальних альтернатив.