ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
ТОВ «НЬЮЕНЕРДЖІ» – портовий оператор Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (палі – ДП «АМПУ») планує перевантажувати вантажі генеральні, в упаковках, насипні, навалювальні, наливні через власні причали, розташовані на річні Дунай, акваторії Ізмаїльської філії ДП «АМПУ» (далі – ІзмФ ДП «АМПУ»; Ізмаїльський морський порт). Перевантажувальні операції будуть здійснюватись за технологічними схемами, викладеними у Робочих технологічних картах (далі – РТК). Перевантаження генеральних вантажів заплановано проводити через причали № 0- № 2 в експортно-імпортному напрямках за технологічними схемами: судно – склад (або зворотно); судно – судно. Вантажі будуть тимчасово зберігатися на власних орендованих, закритих складах. Операції завантаження (розвантаження трюмів суден) будуть проводитися з використанням плавкрану, автомобільного крану, мобільні перевантажувачі, з підвісками, характеристики яких залежать від властивостей вантажів. Перевантаження насипних вантажів заплановано на причалах № 0 – № 2 в експертно – імпортному напрямках за технологічними |
схемами: автомашина – склад (або зворотно); вагон-хопер – склад (або зворотно): склад – склад; судно – судно; судно – склад (або зворотно); автомашина – судно. Зберігання насипних вантажів буде здійснюватися у власних закритих складах. Завантаження трюмів судна може здійснюватися мобільним стрічковим конвеєром «ВАТСО» зі спускною трубою, конвеєрним елеватором типу норія ZEO 250 та комплектом конвеєрів до нього, мобільним стрічковим конвеєром зі спускною трубою, судновим плавкраном з грейфером. Перевантаження будівельних матеріалів буде здійснюватися на причалах № 0-№2 в експортному, імпортному напрямках навалом, в упаковках за технологічними схемами: • навалом • – баржа – склад (або зворотно); склад автомашина (або зворотно); склад – вагон (або зворотно); склад – склад; • в м’яких контейнерах • – судно – причал (або зворотно); судно – склад (або зворотно); судно – автомашина (або зворотно); судно – вагон; склад – склад. Зберігання вантажів заплановано на власних орендованих відкритих складах. Операції завантаження (розвантаження) трюмів суден може виконуватися плавкраном та мобільним перевантажувачем, обладнаним крановою підвіскою КЗСП-8, підвіскою крановою на 10 пар захватів або чотирьохкрановою підвіскою. Перевантаження мінерально-будівельних матеріалів навалом буде викопуватися плавкраном, оснащеним грейфером. Перевантаження мінеральних добрив заплановано проводити в експортному, імпортному напрямках через причали №0-№2 навалом без фасування у пакети, навалом з фасуванням у пакети, в м’яких контейнерах за технологічними схемами; • навалом без фасування у пакети – судно – автомашина; судно – причал; причал – автомашина; • навалом з фасуванням у пакети • – судно – фасувальна машина – склад; судно – фасувальна машина – автомобіль: склад – склад; склад – автомобіль; •в упаковці – м’які контейнери • – судно – причал (або зворотно); судно – склад (або зворотно); судно – автомашина (або зворотно); склад – автомашина (або зворотно); склад – склад; Зберігання упакованих вантажів, вантажів у м’яких контейнерах здійснюється на власних, орендованих складах зберігання. Завантаження м’яких контейнерів у трюми судна буде здійснюватися за допомогою крану з підвіскою. Перевантаження на дивних вантажів в експортному, імпортному напрямках заплановано здійснювати через причал №3 наливом за технологічними схемами: • нафтопродукти • – баржа – баржа; автоцистерна – баржа (або зворотно); • олія соняшникова або інші рослинні олії • – автомашина – судно; автомашина – склад (баржа); склад (баржа) – судно; • карбамідо-аміачна суміш • – судно – автоцистерна (або зворотно); – судно – склад (або зворотно); – склад – автомашина (або зворотно). На підприємстві передбачено тільки короткочасне зберігання олії соняшникової у трюмах баржі. Транспортування наливних вантажів можна виконувати насосом автотранспортного засобу або судновою насосною станцією. Перевантаження навалювальних, наливних вантажів технічних альтернатив не мають. Перевантаження навалювальних вантажів здійснюється кранами, обладнаними грейферами. Перевантаження наливних вантажів проводиться насосним обладнанням берегової насосної або судновим насосом. Технічна альтернатива 1. Доставка насипного вантажу на Термінал автомобільним, морським або залізничним транспортом, завантаження у криті склади зберігання з послідуючим відвантаженням у трюми суден за допомогою конвеєрним елеватором типу норія ZEO 250 та комплектом конвеєрів до нього, мобільним стрічковим конвеєром зі спускною трубою або мобільного стрічкового конвеєру «ВАТСО» зі спускною трубою . Технічна альтернатива 2. Доставка насипного вантажу на Термінал автомобільним, морським або залізничним транспортом, завантаження у криті/відкриті склади зберігання з послідуючим відвантаженням у трюми судна за допомогою конвеєра ВАТСО, мобільного стрічкового конвеєра без спускної труби. Технічна альтернатива 1 відрізняється від Технічної альтернатива 2 способом завантаження трюмів судна насипним вантажем. Використання мобільного стрічкового конвеєра «ВАТСО» + НОРІЯ зі спускною трубою приводить до скорочення втрат вантажу за рахунок зменшення пиління, що у свою чергу забезпечує допустимий рівень антропогенного впливу перевантажувальних процесів на фактори довкілля, скорочує втрати вантажу, |
3. Місце провадження планової діяльності, територіальні альтернативи. Одеська обл.., Ізмаїльський р-н Ізмаїл вулиця Придунайська, 296-В 3.1 Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності. Ізмаїльська територіальна громада Місце провадження планової діяльності, територіальна альтернатива Одеська обл. Ізмаїльський р-н Ізмаїл вулиця Придунайська, 296-В, ТОВ «НЬЮЕНЕРДЖІ» заплановано перевантаження вантажів генеральних, в упаковках, насипних, навалювальних, наливних на земельній ділянці площею 7 га за адресою: вул. Придунайська, 296-В, місто Ізмаїл. Територія з кадастровим номером 511000000,01.048:0037 надана в оренду підприємству згідно рішення 65 сесії VIII скликання Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області від 04.10.2024 року №3207- VIII строком на 49 (сорок дев’ять) років. Для розміщення та експлуатації основних, допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості. Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2. . … Одеська обл. Ізмаїльський р-н Ізмаїл вулиця Придунайська, 296-В. Не розглядається. ТОВ «НЬЮЕНЕРДЖІ» планує проводити виробничу діяльність на земельній ділянці за територіальною альтернативою №1. Перевантаження вантажів буде здійснюватися через чотири причали Терміналу, дозвільні документи на право їх експлуатації находяться на стадії оформлення у Регістрі судноплавства України. Наявні зв’язки з існуючими об’єктами інфраструктури, впроваджені технологічні схеми перевантажувальних процесів за територіальною альтернативою №1 відповідають цільовому призначенню планованої діяльності підприємства. Територіальна альтернатива 1 приймається як єдиний доцільний економічно виправданий варіант. 4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності. Соціально-економічний вплив планованої діяльності ТОВ «НЬЮЕНЕРДЖІ» (підприємства стратегічного значення) – позитивний. Він проявляється у підтримці, сприянні розвитку, підприємства в цілому, у тому числі під час воєнних подій в України. Діяльність Терміналу призведе до створення порядку 30 нових робочих місць для кваліфікованого персоналу морської галузі, збільшення надходжень податків у місцевий бюджет, покрашення економічної, соціальної ситуації в регіоні. Перевантажувальні процеси будуть виконуватися з використанням ресурсо-енергозберігаючих технологій; високоефективного обладнання передових європейських країн. Розташування підприємства у промисловій зоні на території колишнього консервного заводу, дотримання нормативних показників забруднення факторів довкілля на межі санітарно-захисної зони не зачіпатиме інтереси мешканців Ізмаїльської територіальної громади, не здійснюватиме негативного впливу на здоров я людей, 5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа/обсяг виробництва тощо). Термінал розташований на майданчику площею 7 га. Джерело електрозабезпечення – міська мережа електропостачання. Для безперебійної подачі електрики передбачено використання дизель-генераторів. Джерело постачання питної води – артезіанська свердловина. Вода використовується задля, задоволення питних, господарсько-побутових, виробничих потреб підприємства. Стічні води відводяться у систему міської каналізації. Дощові стічні води з тилових майданчиків, причалів по мережі дощової каналізації скидаються у річку Дунай. Окремі випуски дощових стічних вод, що проходять по причалах перевантаження навалювальних, насипних вантажів навалом, оснащені фільтрувальними колодязями |
із зернистим завантаженням мінерального походження, наливних вантажів – нафтомаслоуловлювачами та колодязями із зернистим завантаженням. Режим роботи ТОВ «НЬЮЕНЕРДЖІ» – цілодобовий (двозмінний), цілорічний з урахуванням погодних умов. Підприємством заплановано перевантаження в експортному, імпортному напрямках 2880 тис.т вантажів генеральних, в упаковках, насипних, у тому числі обсяги перевантаження: – генеральних вантажів (металопрокат, скло листове, кипи целюлози, вантажі у пакетах/на піддонах разового користування) – 800 тис, т/рік; – насипних вантажів (зернові, масличні культури, продукти їх перероблення) – 560 тис.т/рік; – мінерально будівельних матеріалів (доломіт, пісок; пісок, гравій, щебінь) навалом, у м’яких контейнерах – 300 тис, т/рік; – мінеральних добрив (сульфат амонію, карбамід, азофоска, селітра навалом без фасування на причалі, навалом після фасування на причалі, у м’яких контейнерах) – 440 тис.т/рік; – наливних вантажів (нафтопродукти, рослинні олії, карбамідо-аміачна суміш) – 780 тис.т /рік. Для виконання виробничої програми на повний розвиток підприємства буде задіяне до 100 чоловік висококваліфікованого персоналу морської галузі. 6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1При експлуатації Терміналу обмеження розповсюджуються на показники системи управління відходами (запобігання забрудненню ґрунту, атмосферного повітря); максимальні секундні |
викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел викидів (забезпечення концентрацій нормуємих забруднюючих речовин в атмосферному повітрі на межі санітарно-захисної зони на рівні гранично допустимих значень для атмосферного повітря населених міст); маси забруднюючих речовин, що поступають у р. Дунай при здійсненні виробничої діяльності (забезпечення концентрацій нормуємих забруднюючих речовин у поверхневому шарі води р. Дунай на рівні гранично допустимих показників для водних об’єктів рибогосподарського значення). Санітарно-епідеміологічні обмеження розповсюджується на рівні техногенного навантаження на фактори довкілля на межі санітарно-захисної зони (умови життєдіяльності населення). Обмеження встановлюються державними санітарними нормами і правилами шляхом визначення допустимих для населення рівнів шумового навантаження, електромагнітного, радіаційного випромінювань, теплового забруднення, концентрацій нориуємих забруднюючих речовин на рівні гранично допустимих значень для атмосферного повітря населених міст. Протипожежні обмёження розповсюджуються на систему заходів, щодо запобігання виникненню аварійних ситуацій, аварій, пов’язаних з пожежами, вибухами; Керуючись обмеженнями, на Терміналі визначаються розрахункові запаси води для внутрішнього; зовнішнього пожежогасіння, влаштування внутрішнього протипожежного водопроводу з відповідними витратами води, дотримання допустимих нормативних протипожежних відстаней, створення проїздів з твердими покриттями шириною не менш 3,5 м для проїзду пожежних автомобілів. |
щодо технічної альтернативи 2. Для Технічної альтернативи 2 екологічні та інші обмеження планованої діяльності співпадають з обмеженнями, за Технічною альтернативою 1. щодо територіальної альтернативи 1. Дотримання містобудівних умов та обмежень, розміру санітарно-захисноїзони, протипожежних розривів, Вимог ДСанПіН 7.7.4-0746-99 Державні санітарні правила і норми для морських і річкових портів. щодо територіальної альтернативи 2. Не розглядається 7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами: |
щодо технічної альтернативи 1. На стадіях проектування, експлуатації колишнього консервного заводу виконана необхідна еколого-інженерна підготовка територій, розроблені та впроваджені при будівництві підприємства заходи по захисту територій. щодо технічної альтернативи 2. На стадіях проектування, експлуатації колишнього консервного заводу виконана необхідна еколого-інженерна підготовка територій, розроблені та впроваджені при будівництві підприємства заходи по захисту територій. щодо територіальної альтернативи 1. На стадіях проектування, експлуатації колишнього консервного заводу виконана необхідна еколого-інженерна підготовка територій, розроблені та впроваджені при будівництві підприємства заходи по захисту територій. щодо територіальної альтернативи 2. Еколого-інженерна підготовка і захист території планованої діяльності за територіальною альтернативою 2 не розглядається у зв’язку з тим, що підприємство планує проводити виробничу діяльність на земельній ділянці 5110600000:01:048:0037 відповідно до рішення Ізмаїльської міської ради, на використання якої оформлений дозвіл Ізмаїльської міської ради. Перевантаження вантажів буде здійснюватися через причали Терміналу. Територіальна альтернатива №1 прийнята як єдиний доцільний, оптимальний, економічно виправданий варіант. 8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля: щодо технічної альтернативи 1. При експлуатації перевантажувальних Терміналів ТОВ «НЬЮЕНЕРДЖІ» оказується певний антропогенний вплив на мікроклімат, атмосферне повітря, поверхневий шар води р. Дунай в районі причалів підприємства; де здійснюються перевантажувальні операції, техногенне, соціальне середовище, тваринний та рослинний світ. Діяльність ТОВ «НЬЮЕНЕРДЖІ» супроводжується утворенням відходів, робота обладнання надає певне шумове навантаження на території підприємства та межі санітарно-захисної зони. щодо технічної альтернативи 2. У зв’язку з тим, що Технічна альтернатива 2 є різновидом одного й того ж технологічного процесу та відрізняється від Технічної альтернативи 1 способом завантаження насипних вантажів у трюми суден сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля за Технічною альтернативою 2 такі самі, як і за Технічною альтернативою 1. щодо територіальної альтернативи 1. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля планованої діяльності за Територіальною альтернативою 1 такі самі, як і за технічними альтернативами. |
I і І і і і і |
аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації; надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту; врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення. У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження. Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності. |
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля. |
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення. У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відео конференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення. |
(зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій. |
У разі отримання даних зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження |
і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля. |
Рішення про провадження планованої діяльності. Відповідно до законодавства, рішенням про провадження даної планованої діяльності буде |
Висновок з оцінки впливу на довкілля (вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”) що видається Департаментом екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації (орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення) Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до Департамент екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації, 65107, України, м. Одеса, вул. Канатна, буд. 83, ecolon@od.dov.ua, (048) 728-35-05, відділ оцінки впливу на довкілля, земельних ресурсів, біоресурсів та заповідної справи управління охорони та раціонального використання природних ресурсів |
(найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа) |
{Додаток2 із змінами, внесеними згідно з Постановою KM Ns 824 від 14.09.2020} |