У рубриці #ЗАПИТАННЯ_ВІДПОВІДІ розглядаємо, чи можна покласти виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника на іншого працівника, без його на те згоди?

Виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника – це заміна працівника, відсутнього у зв’язку з хворобою, відпусткою, відрядженням та з інших причин, коли працівник поряд зі своєю основною роботою виконує обов’язки тимчасово відсутнього працівника.

❗Відповідно до вимог статті 31 Кодексу законів про працю України роботодавець не має права вимагати від працівника виконання роботи не обумовленої трудовим договором.

📄Виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника допускається тільки за згодою працівника і на підставі видання відповідного наказу.

✒️Таким чином, роботодавець не може в односторонньому випадку прийняти рішення щодо покладання виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника на іншого працівника, без його на те згоди.

☝️Проте, якщо у посадовій інструкції працівника передбачено виконання обов’язків іншого працівника на час його відсутності, то такі обов’язки належать до його трудової функції і виконуються без видання окремого наказу.